söndag 4 juli 2021

Slipad

Tänkte fixa till kanoten genom att förstärka och täta den med en 10cm bred glasfiberväv längs kölen

 
Naturligt gav den gamla Black&Decker-skakaren upp. Det skakade mest i händerna så dom domnade. Sen blev den märkbart kraftlös.

Då är det bara att köpa en ny maskin. Excentrelip har jag inte. Batteridriven vore ju behändigt. Kollade hos Bauhaus för dom har 5års garanti på maskinerna. Köpa hos lokala byggvaruhuset har jag provat. Ett års garanti och 2års reklamationstid. Makita vinkelslipen höll precis 2år och en vecka.

Naturligtvis hade dom ingen DeWalt batterimaskin i lager hos Bauhaus men väl kampanj på en 230V maskin. Hela 5kr billigare än ordinarie pris. Skynda fynda!

En sak jag undrat över, varför anges ingen effekt på batterimaskinerna. Hur avgör man inbördes styrkeförhållandet, samt mot sladdmaskiner? Eller är det ovesäntligt bara det är en batterimaskin?

Och kanoten, där kunde jag inte lämna det som det var med fuktigt blånerat trä utan började skära längs kölen. Har man inte jobb så skapar man.

Edit3. Hann inte ens öppna paketet innan dom fick in batterivarienten så det blev inbyte.

Edit2. Tog isär den gamla B&D skakaren och hittade felet men beslöt mig för ovanlighets skull att inte försöka mig på någon reparation.

Edit. Inte fan var det någon kampanj på Excenterlipen. Jag fick betala fullt pris 995kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar