söndag 13 februari 2022

Bedrägligt

I  slutet av förra året syntes indikationer på att bränslet skulle bli mycket dyrare så tanken på en (kärnkrafts)eldriven bil blev aktuellt.

Kontaktade företaget som redan lurat mig i serviceärenden, två ggr, för att beställa ny bil...

Redan från början skulle jag ha dragit öronen åt mig när det enligt säljaren måste beställas på stört för att bilen skulle skulle kunna levereras snabbt, till och med samma år eftersom han kunde boka bil som redan var i produktion.

Dvs. beställde i september och detta svar fick jag i oktober 2021 vid fråga på leveranstid.

När jag nu, i februari 2022, frågade om närmare leveransdatum fick jag nedanstående svar.

Jag ställde fråga hur dom tänker kompensera mig för mina bränslekostnader från kvartal 1 till leveransdatum. När det nu kan vara, när han samtidigt säger att det han säljer idag är 15 månaders leveranstid

Beskedet som kom var  "corona, halvledarbrist bla, bla bla" men att jag nog kan få annullera beställningen utan kostnad. Tro fan det för det kostar dom ingenting men jag har redan förlorat ett halvt år i väntetid. Egentligen borde jag nog göra det och gå till en annan handlare för jag har på känn att det kommer att bli ett servicehelvete med denna med.

Och till en kollega kunde samma företaget nog leverera en VW ID4 inom tre månader och till en annan en Skoda ENYAQ IV. Alltså den beställda bilen bygger förmodligen på precis samma bottenplatta so dessa.

/EDIT
Ställde motsvarande fråga till Audi.se om vad dom tror, ifall dom i september kommer att skjuta fram leveransen på nytt. Dvs ifall jag kanske skulle gå och kvittera ut en Ford Mustang direkt, dom verkar iaf kunna leverera. Väntar fortfarande på svaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar