torsdag 3 februari 2022

Nya projekt

Både påtänkta, pågående och något enstaka färdigställt projekt

250W motor från en elcykel.


Renovering av och tillverkning av LED-ljus till ljuskrona.


Räddade en 20m kabelvinda med riktig gummikabel, från återvinningen. 
Tänkte mig liten arbetsinsats. Men det behövdes inte, den fungerar felfritt.


Köpte mig ett par små yxor. Nu på inkommande. En skall skaftas. Den andra skall rostreduceras. Patinan annars ok.


Och igår inhandlades ett objekt på skroten. Har funderat länge på ett projekt av en sådan. Inget jag egenligen behöver men något jag vill prova.  Eventuellt är det för få lindningsvarv. Får räkna lite på det.


Och sist. Försökte bringa ordning bland mina hammare. Resulterade i att jag hittade fler hammare än jag hade gjort utrymme för.


Placerade långa skruvtvingarna på fel ställe. Slog i huvudet nästföljande kväll...

4 kommentarer:

  1. Jag tror vi har samma diagnos.

    SvaraRadera
  2. Mekanikersjukan har jag defintivt Samlar på mig en massa grejor och gunåde jag kastar något så garantrat kommer jag inom en vecka på att jag hade behövt prylen till. Om någon dag kommer rapport om ett par handtag jag spara i 30år och nu har användning för.

    SvaraRadera
  3. Vad ska du göra med cykelmotorn ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så mycket kan jag säga att det är relaterat till detta https://www.youtube.com/watch?v=NolB5BbQnBc
      Sen ifall det fungerar eller inte det är en helt annan sak :)

      Radera