tisdag 28 juni 2022

Paketspårning

Var är mitt paket?

Beställde en liten uppgradering av garderoben för några veckor sedan. Först avancerade det raskt men stoppade upp. Och efter att paketet äntligen hamnat på flyget så verkar dom ha flugit över Bermudatriangeln (eller Post Nord i Malmö)

Eller hur lång tid tar ett "expresspaket", med flyg, från Australien till Sverige? Ett par tre dygn kanske ? Då har paketet alltså legat hos post nord i Malmö i en vecka nu, ca, utan att ha blivit processat?

Spårning via POST NORD

06 Juni 2022         14:54
Transport av försändelsen har påbörjats.


Spårning via AUSTRALIA POST

18 Jun 2022         19:33
Flight departed

18 Jun 2022         11:49
Booked for flight

09 Jun 2022         16:10
Cleared and awaiting international departure
Sydney, Australia

08 Jun 2022         03:33
In transit to next facility in SYDNEY WEST NSW

08 Jun 2022         03:27
Item processed at facility SYDNEY WEST NSW

07 Jun 2022         14:13
Item processed at facility
SYDNEY WEST NSW

06 Jun 2022         14:54
Received by our network
LENNOX HEAD NSW

06 Jun 2022         14:54
Transport av försändelsen har påbörjats. 

Product               Tracked Airmail under 2kg
Sevice                 EXPRESS 

 

/EDIT 2022-07-15

Det kom ett paket igår, som posten inte kunde dela ut eftersom jag inte var hemma !?
(Kan det bero på "varning för hunden" skylten på grinden?)
Så jag hämtade (som vanligt) själv från utlämningsställe

6 kommentarer:

  1. ja det där har man allt funderat över många gånger hur det kan ta 2 veckor dom 20 milen från malmö och hit när det tog 3dagar från avsändarlandet till malmö har man sen betalt extra för express och utkörning så struntar postmord fullständigt i det

    SvaraRadera
  2. Försökte ringa skitföretaget. Så mycket kunde roboten meddela att posten logistik tagit emot försändelsen men inte överlämnat det till dem?!? Sedan skulle jag få personlig hjälp men det var bara 60 före i kö. Så nu kommer dom förmodligen att sitta och hålla på paketet tills jag åker på semester. Sedan skickar dom tillbaka det till avsändaren eftersom jag inte hämtat ut det inom max två veckor...

    SvaraRadera
  3. tyvärr så tror jag du har rätt dom skickar ju inte innan du betalt tull + avgift iaf, försöker skicka med andra alternativ men tyvärr har ju postnord avtal med fedex och dhl så visa paket hamnar där iaf tyvärr

    SvaraRadera
  4. Får väl nästan hoppas på tullavgift, den kan man dra på i 11dagar, vill jag minnas, sedan behöver dom ytterligare en vecka att processa betalningen och leverans. Två veckor på utlämningsstället. Då klarar jag det. Allt under förutsättning att dom inte slarvar bort även detta paket.

    SvaraRadera
  5. hur gick det dök den upp?

    SvaraRadera