onsdag 18 januari 2023

Motherload

 Efter besök till "källan" fick jag tag i nya korkar till fiskespöhandtagsprojektet, det är en "lifetimesupply". Även efter att jag sorterat ut en stor del för klena ämnen.

Sedan började jag med den jobbiga biten, att göra en intagsplåt till reserkraftskåpet.

 Själva måttandet var inte problematiskt 

 

Det var utförandet eftersom att jag saknade adekvata verktyg (eller åtminstone ansåg att det var för mycket jobb att ta fram dem).

Sticksåg i skruvstycket gjorde att alu-plåten vibrerade uberdjävligt.

Sedan visade det sig att både mina stegborrar och hålpunchar hade för klena mått, ytterdiameter 30mm när förskruvningen krävde 32mm

 

 
Men med lite jävlar anamma och en roterande fil så löste det sig, även om jag lyckats svänga plåten i något skede...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar