söndag 7 april 2013

Genombrott

Glad i hågen spände jag fast alu-blocket i fyrbacks-chucken och bearbetningen påbörjades.

Tänkte minsann inte bränna några borrar eller stål denna gången så nu beslöt jag använda handsprit för att underlätta för verktygen.  Applicering meddelst tandborste.


Användandet av handspriten var förmodligen inte helt lyckat.
När jag innan kvällstvagningen beundrade mig i badrumsspegeln konstaterade jag att ansiktsfärgen antagit samma rödlätta ton som kokta kräftor. Enda logiska förklaringen är kringflygande handsprit eller högt blodtryck p.g.a. kroppsarbete.


När jag svarvat klart första biten och skulle jag kapa loss den konstaterades: "tänkte inte på det". Någon maskinell utrustning som klara den manövern finns inte i min ägo (inte f.n. fungerande i.a.f).

Men som tur är jag utrustad med bågfil och sviktande självbevarelsedrift. Efter avskiljandet av den tredje biten började resultatet av många års kontorsarbete göra sig påmint. Misstänker att jag får svårt att använda höger axel imorgon.

Genombrottet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar