tisdag 9 april 2013

Medium

Är medium ursprungsordet till medier?
Sociala medier var något som skulle debatteras och diskuteras i grupp under kvällens föräldramöte på skolan.

Kände inte att jag hade så mycket att tillföra när det skulle pratas om Instagram, Facebook, Twitter och Youtube. Det sista känner jag till i mån av att jag letat instruktioner och konstruktioner för diverse ändamål. I helgen skall jag Youtuba (heter det så) för att se ifall det krävs specialverktyg för att byta bromsok på en BMW...

Iddes inte nämna att jag har en digital dagbok på internet för mitt eget höga nöjes skull.

Nu visade det sig att i den diskussionsgrupp med fem stycken föräldrar, den jag hamnade i, endast var en som hade facebook- / instagram- / twitterkonto. Just den personen jobbar på Expressen och medgav att det är därifrån en stor del av "nyheterna" kommer. Vad förvånad jag blev.

Vi kunde lätt komma till en sammanfattning "vi vet inget men vi är emot allt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar