lördag 8 juni 2019

Nya idéer

Besökte SDTW i dag, i år igen.

Trevligt "familjärt". Inget direkt nytt sen förra året. Det är nog ett event mera för deltagarna än för åskådarna. Inget fel med det.


Fanns även många roddar, även andra "finbilar", att titta på för den bilintresserade. Finbilar i detta sammanhang verkar kunna vara vilken rostig raggarflotte som helst.

Det jag zoomade in på var en snygg Taco Minibike.
Tror det går att köpa sådan både som byggsats och färdigbyggda.


Ovanstående kan iofs vara en gammal specialare eller ett dekalkittat hemmabygge för jag hittar ingen liknande på nätet .

Har haft ritningar och en fabriksny Briggs & Stratton i boden i flera år nu men saknar rörbock och det är ju dumt när man vill göra själv.

När jag kom hem möttes jag av den Pit Bike som stått som trädgårdstomte i några år.


Började fundera i banor som att jag kanske skall bygga av delar jag har liggande. En "rat mini bike". Sagt och gjort. Släppte CO2 ur en burk och började riva.


Får se ifall det stannar av. Jag borde verkligen fokusera på TRXen nu.

2 kommentarer:

  1. Har aldrig förstått vitsen med att vuxna karlar ska åka på toksmå bågar??? Man cyklar ju inte runt på trehjulingar.

    SvaraRadera
  2. Det är mycket som inte är lätt att förstå här i världen. Vissa har svårare att förstå än andra men det beror i många fall på genuppsättningen.

    Vad "vuxna karlar" är, per definiton, vore intressant att veta. Vart räknas t.ex. sådana som skriker hysteriskt när dom ser "vuxna karlar" som springer efter en liten läderboll?

    För övrigt är min grabb 14år, ifall det ursäktar ett litet motoriserat fördon.

    SvaraRadera