lördag 13 juli 2019

Sommarlov

Nu är det nästan semester. Det är helgen innan semestern börjar.

Tog en promenad med hunden på förmiddagen. Vissvass-Åva-Gråhem-Åva träsk-Åva-Vissavass.

Åvaträsk-slingan började motigt uppför och inga vattenhål innan vi lämnade Tyresta och närmade oss Gråhem. Där fanns det djupa spår efter skogsmaskiner, med vatten.


Efter Gråhem såg man resultater av skogsmaskinerna.


Väl hemma registrerade jag 11km och ett ovälkommet besök. Dusch av mig själv och genomkammning av hunden anmodas


På eftermiddagen monterades LED belysning på pelarborren. Började med att montera en NO-NO omkopplare.



Borde skaffa ett mindre skruvstycke eller åtminstone T-muttrar så att det går att spänna fast.


Kvällen har jag hittills ägnat mig åt att säkra upp tomten. Det cirkulerar banditer i området nu. Det försvinner utemöbler, mopeder och allt möjligt lösöre. Kväll efter kväll. Polisen verkar helt handfallna. 

Däremot tror jag nog att dom skulle vara väldigt alerta ifall det bildas medborgargarde som fixar problemet, handgripligen.

Edit. Ryktas att polisen fått tips så dom hittat massvis med stöldgods. Ifall det LT-märkta fordonets nyttjare tagits i förvar förtäljer inte ryktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar