torsdag 4 juli 2019

Oimponerad

Idag stannade jag hemma mer än halva dagen för att Eltel Networks äntligen skulle dra in fiberkablaget i det rör jag hade förberett.

Först kom det två kabeltattare och drog fibern. Sedan kom det en som inte var kabel. Han underkände all tidigare installation. Skyddshöljet, fibern, fiberboxen och installationen överlag.

När han var "klar" såg det ut såhär...

Saknas tydligen både utbildning och yrkesstolthet i den branschen.

Sedan skulle en fjärde kille koppla in i kabelskåpet. Efter att ha väntat ytterligare en timme utan resultat så åkte jag till jobbet.

När jag kom hem 18.00 fungerade inte internet ännu. Detta är tredje gången Eltel varit och kopplat om min fiber. Två tidigare gånger har jag varit utan internet en vecka efteråt.

Den gamla installationen såg ut som tidigare förutom att det var klippt vid gatan och under altanen. Dom vägrade frankt att ta bort den gamla installationen. Skitföretag!





EDIT

Fantastiskt. Idag hörde dom av sig och bad om ursäkt och nu på eftermiddagen fick jag besked om att det fungerar. Vilken även är verifierat. Få se ifall det är någon hastighet. Gissar att jag själv får ombesörja demonteringen av gamla installationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar