lördag 6 juli 2019

Aj då

Ibland går det med och ibland går det mot.

Pysslade med minibiken idag. Hade inte räknat med kedjedragningen. Hade tillverkat fästplattor för bakhjulet som skulle svetsas bak i svingen men det gick ju inte för då tar kedjan i, så där får jag tänka om.


Men problemet med kedjans offset löste sig. När jag tog mig tid att läsa pappret som kom med kopplingen så stod det uttryckligen att man fritt kan välja ifall man vill ha drevet inåt eller utåt.


Vad gäller bakdrevet så vet jag fortfarande inte hur jag skall lösa infästningen.


Knäckte en burk och övergick till att byta kolen i bakluckeloppistigersågen. Undrar ifall puristerna godkänner att jag köpte kolen från Nya Zeeland.


Dom var billigare där än från Kina. Att köpa lokalt hade kostat mer än tigersågen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar