fredag 24 april 2020

Pågående

Av alla mina projekt är det nu 4-5st som det jobbas parallelt på, resten är pausade - mer eller mindre
Inväntar diverse grejor och letar i mina gömmor.

Till enrörsförstärkaren kom OP-ampen från England igår. Ritar på kretstkortslayout (på experimentkort).

Högtalarlåda till den gamla 12" TV-högtalaren (från skåpet som blir barskåp). Köpte en enkel trälåda från Jula som modifieras. Behöver en modell-/figursåg, skall inhandlas idag. Har förmodligen redan en men hittar den inte. Behöver inredningsbrickor, skall inhandlas från Sea-Sea idag.



Högtalarlådan till projektorförstärkaren. Har påbörjat uppfräschning generellt och limning av det vattenskadade hörnet. Behöver större skruvtvingar. Inhandlas idag.



Letade delar till dom dom övriga projekten som är i uppstartsfasen.
Mätartavlor, blir till att handla från eBay, vilket i detta fall är samma som från Kina.
Dom instrument jag hittade i mina gömmor passade inte. Trodde nog jag hade fler objekt



I samma veva hittade jag ett par radiorör som jag köpt som jag inte riktigt vet till vad dom var ämnade till. Ryska Svetlana EF86 / 6J32P. Kanhända dom passar till rörförstärkaren jag använder till stereon i verkstaden.



Hittade en gammal skolring från yrkesskolan. (tror jag borde ha en motsvarande från teknis oxå)



Hittade även ett förgasarrenoveringskit till XR80R:en som jag köpt innan jag köpte det senaste.
Får väl köpa en cross till då :)


Sist men inte minst, hittade jag en kamaxel till CB450. Vid närmare påseende verkar den vara påsvetsad. Kanske en trimkam? Osäkert vad siffrorna står för. Borde aktivera mig med mina CB450-projekt som stått i 10-20år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar