torsdag 30 april 2020

Vappen

I vanliga fall "Glada vappen" men i år bara vappen.

Efter jobbet började jag renoveringen av den Primus 1010 fotogenvärmare jag hittade på skroten häromdagen.


Tyvärr saknas reflektorn så den får jag tillverka av lämplig aluminimuskål eller liknande.

Så dök grävmaskinisten upp med några kubikmeter fyllnadsmaterial. Grabben inkallades till tjänst. I paus började facket (frun) förhandla om löneersättning för grabbens räkning.

Eftersom jag ansåg löneanspråken för höga, speciellt eftersom den skulle utfalla skattefritt, så godtog jag inte kravet. Då började facket uppvigla till strejk. Grabben ville inte strejka så förhandlingarna bordlades och vi fortsatte med arbetet.

I kvällningen tändes brasa av restved med hjälp av spilloja och akrylatbensin. Den bensinen duger inte till annat. Motorsågen gick dåligt, varför fattade jag inte innan ja lånade kollegans nya Husqvarna och även de började gå dåligt efter att jag fyllde på med akrylaten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar