onsdag 9 december 2020

Rävsax

 Idag fick jag brev från Vattenfall.

 
Jag har alltså två alternativ, att ringa dem och binda mig för ytterligare flera år eller löpa linan ut och dom automatiskt binder mig till deras dyraste avtal på ett år.

Tecknade avtal med dem när vi flyttade in i April för en massa år sedan men dom har justerat lite så jag måste bestämma mig 4 månader tidigare nuförtiden. Det kan väl göra detsammma.

Men vad har jag för alternativ? Det spelar väl ingen större roll ifall jag tecknar med annan el-leverantör. Största delsumman går iaf till nätägaren, Vattenfall. Möjligtvis kanske det blir lite dyrare med tillkommade avgifter eftersom jag då använder två leverantörer. Eller är jag helt ute och cyklar?
 
Informera mig den som har något bra tips. Eller tipsa mig någon som har information.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar