tisdag 29 juni 2021

Refuserad

Eller på enkel svenska för invandrare, underkänd.

Besiktigade bilen idag med underkänt resultat. Hade glömt att ta med låsnyckeln till den demonterbara dragkroken... vet jag inte ens var den finns så det blir att beställa ny.

 
Det första besiktningsmannen högg på var varningstriangeln. Det räckte inte ens att visa upp behållaren utan han hade ut triangeln och detaljinspekterade. Besiktarna har inte mycket jobb nu, överetablering och lågsesong. Dock hade han redan en försening på 10minuter kl. 09.00 så det måste varit en riktig petimeter.
 
Men det bästa var iaf att han hade såpass dålig ODB-läsare att han inte kunde scanna bilens datorer.. Hade han kunnat det hade jag legat riktigt risigt till för det sista jag gjorde innan jag steg ur bilen var att resetta motorlampan...
 
Nå, för att muntra upp mig körde jag via skroten och köpte både skrot och nya saker till ett projekt.
 
Mest intressant var den lilla borrmaskin jag hittade.
 

Sökte på nätet men det finns ingen aktuell adress till fabriken ;) att skicka in den till för service.
Hittar rätt många likadana borrmaskiner på nätet, men alla med olika tillverkarskyltar, även om det är likadan maskin
 
Hittade även en ljuskrona till utedassprojektet. Inte prioriterat. Vet inte ens ifall jag kommer ut till kobben denna sommar heller.

2 kommentarer:

  1. Besiktade idag min nästan nya Volvo V40 2001 idag och fick en 2a på grund av oren bromsvätska i behållaren. Tydligen något som man börjat kollat sedan nåt år. Blev mest förvånad men förstår att det finns en tanke bakom.

    SvaraRadera
  2. Kom mig för att titta en gång extra, efter dragkrogsnyckeln, i bilen. Den fanns där jag tittade, när jag stod utanför stationen men inte såg den i brådskan. Mest irriterande är att det blev en extra timmes resa, samt 99kr i ombesiktningskostnad, efter rabattkupongen dom påpassligt skickade ut. Kunde det inte räcka med att jag dyker upp oannonserad och demonterar dragkroken lite snabbt.

    SvaraRadera