torsdag 4 maj 2023

Ny info

...för mig.

Det finns gasolflaskor, i Sverige, med samma bajonettkoppling som i övriga nordiska länder. Heter H11, annars samma gasflaska/-tub som P11. 

Hittade nämligen som jag trodde finländsk flaska på återvinningen, förra sommaren, som innehöll  massvis med gas 😁 (märkt 97)


Fick en passande regulator av en kollega.


Och har nu upptäckt att det finns snabbkopplingar för gasol, liknande som för tryckluft. (Fungerar förmodligen med tryckluftskopplingar för gasol oxå)..Utmärkt ifall man snabbt vill byta mellan regulator- /flasktyp utan skruvmejsel.
Jag åkte omgående till Fogas, i Älvsjö, för att handla sådana. Men fick lära mig att Fogas  flyttat till "Lapplands Väsby".

Numera kommer jag att åka till Gasolfyllarna i Tullinge och handla, eller Jordbro ifall jag bara skall fylla gas.

Det tråkiga blir ju när man skall köpa reservdelar till fotogenlampor mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar