onsdag 9 augusti 2023

Citat

"Jag har en plan!"

Nåja, ett embryo iaf. Emedan jag nu väntar på omkopplare till dom två effektpedalerna jag byggt (nästan klart) så börjar jag fundera på nästa, en/ett Tremolo.

Det finns ju lite olika varianter att bygga, med transistor och/eller rörteknik. Ett helt mekaniskt med vätskebehållare hade ju var juste men jag tänker försöka mig på ett optiskt.

Provkör här varvtalsregleringen till ett embryo baserat på en slaktad hårddisk.


 Tror jag har de flesta komponenter som krävs, i skrotkorgen, bara jag hittar dem.

 Såhär är det tänkt, eventuellt men en on/off-brytare

 
/Edit 2023-08-15
Försökte analysera kretsens funktion och det gick inget vidare. 
Konstaterade att enligt det schemat fanns det ingen chans att det skulle fungera.
 
Rev. 2 (hoppeligen med mindre tankevurpor)


Måhända att resistorvärden behöver justeras en aning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar