torsdag 3 augusti 2023

Ingen överdrift

Fortsatte med Overdive:en idag. 

Eftersom jag numera (försöker att) endast jobbar de tre första dagarna i veckan kan man tycka att jag borde blivit klar idag. 

Men nej, först var det uppvisandet av min frankentumme hos "el dottore", efter den  tidigare klotningen med yxan... åkte sedan in via jobbet och störde några ingenjörer. Efter det letades komponenter runtom i Haninge. Åkte hem och löddes lite eltrådar men så slog oredan å den förbannade hjärntröttheten till.

För att muntra upp mig monterade jag den blåa on/off LED:en under röret och testade.

Och så testade jag även med 9V spänningsadapter och noterade mycket ljusare sken. Mätte nominella spänningen från adaptern och den låg runt 12V. Få se hur det påverkar funktionen. I värsta fall brinner väl glödtråden i röret...

Kan ju hända att tröttheten delvis berodde på insomnia och att hunden hade rännskita förra natten vilket tarvde nattlig promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar