tisdag 10 oktober 2023

Goddag yxskaft

För en månad sedan kom den årliga inbjudan till att köpa ved från Hälsingland, Alfta mera bestämt. Nu hade det "på grund av omständigheter" blivit dyrare i år igen. Redan förr-förra året noterades en försämring på den nu från Estland importerade veden! Förmodligen plockad spillved efter någon skogsmaskin. Sand & lera, inte bra för yxan heller.

Att just denna ved är dyrare än konkurrenternas, även utan kvitto, kunde jag väl förlika mig med men inte med den osäkra leveransen. 

Dvs veden skulle ha levererats förra söndagen men inte dök upp på pga punktering, detta kunde jag förlika mig med, men nu i söndags skulle den levereras. Jag fick vänta hela dagen innan jag kl 23.30 fick ett samtal: "jag hade räknat fel, det finns bara 15 säckar kvar så jag levererar någon annan gång". Oseriös skitgubbe. Säkert sålt ett par pallar extra till någon annan under dagen.

Nu hittar jag någon annan leverantör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar