söndag 10 december 2023

Tag tag

Letade i gömmorna efter en gammal flygplansvarvräknare jag tänkt modifiera.

Hittade i stället ett annat projekt som bromsat, länge. Paketet med bromsbeläggen är daterat 2005.

Dags att ta tag i det nu och lämna in backar o belägg för limning. Dvs köpa lim och limma själv känns ju overkill när det inte är mera än fyra som skall limmas. Dessutom är jag inte så kapabel för närvarande så det är lämplig terapi att åka till lämplig verkstad.


Det är racing-belägg och sådan karriär är inte aktuell längre. Undrar ifall man vågar köra gata med sådana. Finns mycket varningstext bifogad.



/Edit 2023-12-11
Nu inlämnat för limning o justering hos Bil- & Industribromsar. Få se hur det blir. Högst troligtvis bättre än ifall jag provat limma själv.

Jag har svarvat bromsbelägg tidigare när jag justerat in trumbromsar. Men aldrig provat limma. Känns onödigt att prova och få problem hemma när man härdat limmet i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar