måndag 18 december 2023

Oreda

Fick tillbaka bromsskorna, limmade o justerade. skulle montera och hade ingen aaning om var jag skulle hitta delarna till bromssköldarna. Det var en herrans massa år sedan dom demonterades och intresset sviktade.

Hittade en lovade burk märkt GT750, 


men det var en besvikelse. Inte mycket användbart , förutom fjädrarna.

Undrar ifall de saknade delarna hamnat bland omgalvade delar?
Hittade en burk.


och en till

 
och en till
 
 
och en till, nu börjar det likna något 😀
 
 
Efter utsortering 
 

hittade jag två par kammar som kan användas 
 

men nu behövs lite passande hävarmar mm. Men där kan det hända att det krävs lite nytillverkning eller inköp för ingen av dom jag hittade var varken i gott skick eller verkade passa speciellt bra.
 
Vore nog en idé att plocka ihop delarna till alla bromssköldar som ligger o skräpar för att undvika kommande liknade framtida problem. 

EDIT
Efter att ha tittat på bilder på internet så ser jag att jag valt fel kammar samt att jag får leta vidare efter hävarmar för jag har ett minne av att sköldarna var kompletta när jag rev ner dom.



Det värsta är att jag hade fel kammar när bromsskorna slipades in... hoppas verkligen att dom är ungefär lika tjocka. Är dom tjockare gör det inte så mycket för då kan jag svarva ner beläggen i svarven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar