torsdag 6 december 2012

Julkalender

I vår familj är Julkalender en tradition, märkväl den kallas inte Adventskalender, vilket den kallades för länge sedan när jag var barn.

Vet nu inte ifall det är någon skiljnad eller ifall det är en anpassning till det nu alltmer sekulariserade multikulturella sammhället? Härnäst kanske ordet Jul i namnet förvinner och den kallas Decemberkalender? Att den skulle försvinna helt anser jag som mindre troligt, så länge det finns affärsmän och frossare och den nuvarande statsreligionen består.

EDIT: Där högg jag i sten, Sverige har ju ingen statsreligion längre, kyrkan är separerad från staten. "One down two to go".... Skulle kanske ha skrivit Svenska Kyrkan som fortfarande regleras enligt lag

Hur som helst, när det blev dags för inskaffning av årets kalender började jag hos Statoil, med resultatet:: -"Nää, vi har ingen kalender i år, vi har fått order uppifrån att vi inte får köpa in några"
Nu tyckte ju jag att detta lät lite märkligt så jag ställde fråga till Statoil centralt, väntar fortfarande på svar. Ska klippa in svaret här .................. ifall jag får något.

Förflyttade mig sedan till OKQ8 med resultatet att nysvensken i kassan log lite nedlåtande (som jag uppfattade saken) och slog ifrån sig: -"Nej sånt har vi inte". Nu vet jag ju inte ifall det var så, eller att han inte visste vad jag menade?

På nätet hittade jag sedan OKQ8's egen kalender som jag försöker fylla i efter bästa förmåga.


Nu väntar jag på vinstchecken.    (Kanske skulle ha lagt till den meningen sist i rimmet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar