söndag 29 mars 2020

Distraherad

Idag skulle jag ju fortsätta med barskåpet men innan jag ens fick på mig byxorna så tappade jag fokus.

Började fundera ifall jag har alla delar som behövs för att bygga en rörförstärkare till gitarr. (Det har legat en ritning på skrivbordet en tid). Tittade på Youtube för att få lite mera idéer.

Inventerade transformatorförrådet men hittade varken någon lämpligt till spänningsmatning eller till utgångstransformator.


Efter det var det dags att promenera med hunden. Passade på att handla blommor av dottern som provjobbar helger på lokala handelsträdgården.

Väl hemma deklarerade jag att nu är det vår och vi baxade ut motorcyklarna ur förrådet. Såg att ljuddämparfästena till TRX:en börjat rosta och det var ju något  jag var tvungen att åtgärda omedelbart.


Efter det var det tid att fortsätta att såga långsidan på lådfronten till barskåpet. Jag mätte tre gånger och sågade en gång och ändå blev det "fel-fel-fel". 

Jag hade otur med tänkandet. Jag mätte vad som skulle bort inte vad som skulle vara kvar och eftersom biten inte var helt rektangulär så blev ju det fel. Tur i oturen blev det för stort men nu får jag ju fila ner ett par millimeter och det suger ju. Säker en timmes jobb extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar