söndag 22 mars 2020

Conronaeffekten

Har noterat en väsentlig ökning av friluftsktivitet den senaste tiden

Förra helgen tänkte jag promenera i  Paradisets naturreservat men parkeringen var full, något jag inte upplevt tidigare. Två platser för rörelsehindrade var lediga. Undrar varför man har platser för rörelsehindrade på ett ställe där det redan är oländigt att ta sig fram för en ohindrad  person?

Åkte i stället till Tyresta by, lyckades hitta parkeringsplats. Promenerade en 5km runda och irriterade mig över att folk envisas att gå på höger sida. Har dom inte blivit lärda att gå på vänster sida av vägen? Det har vi lärt både barnen och hunden. Dessutom är det sällskap som verkar förvänta sig att andra skall stiga ner i diket så att dom kan gå fyra personer i bredd.

En ytterligare sak som irriterar mig är folk som låter sina hundar springa okopplade. Dett är helt förbjudet och skyltat vid alla infarter till Tyresta. Dessutom är det i stort sett koppeltvång från 1a mars.


I går åkte jag till Nyfors. Samma problem att hitta parkeringsplats där. Endast platser  för rörelsehindrade lediga. Har aldrig förr sett så mycket folk i skogarna en vanlig helg. Speciellt inte så många barnfamiljer

Här irriterades jag över cyklister som kommer farande som om dom deltar i någon mountain bike tävling. Att cykling i natureservat/nationalpark är hårt reglerat verkar dom inte bry sig om utan cyklar var  dom kan.

Undrar vart jag ska åka för att gå och irritera mig på något idag? Hade ju planerat in Sportfiskemässan men den är ju inställd som det mesta i dessa dagar. Dessutom har det nu blivit kyligt, -6°C i morse. Har knappt varit så kallt på hela vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar