tisdag 31 mars 2020

Håll tummarna

I fredags ringde det en kille från Eltel Networks och undrade vad jag har för problem med internetinstallationen.

Jag skickade min "resumé" till honom, i friserad form, för inläsning av historiken.
En timme senare  ringde han och menade att -"ifall det fungerar så är det inget fel". Efter att vi diskuterat en stund till så kom vi fram till att dom inte gör om installationen inomhus men ifall jag är hemma och pekar så drar dom om fibern i gatan inkommande torsdag 07:30

Engagerade kompisen inklusive hans grävmaskin för att skära asfalt och leta reda på röret i gatan åt nätverksgubbarna. Tyvärr hade vi lite otur i letandet så det blev en lite större grop än nödvändigt.

Nu kan jag peka, med hela handen, ifall dom inte fattar själva.

I samma veva dök det upp delar av en styckad motorcykel.


Grävmaskinisten undrade ifall jag kan vara klar med den så han får provköra på midsommar.

Undrar vad det suttit på? Något amerikanskt gissar jag utifrån texten på däcket.
U.S. ROYAL MASTER



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar