lördag 30 maj 2020

Rökt

Bytte olja igår. Tyvärr kom det ut avsevärt mindre än vad jag fyllde på. 9000 mil verkar vara livslängden på en dylik motor


Får nog börja preppa reservmotorn. Nuvarande motor bör väl hålla säsongen ut bara man fyller på olja regelbundet och checkar bensinen emellanåt.

Åkte en sväng på Södertörn idag. 36 mil klockades. Hann köra bulten fyra ggr. Ett varv ut till Herrhamra och andra varvet över Skanssundet.

Kul grej när jag besökte "pianocentret" i Albyberg igår. Stolpade in och bad om olja och oljefilter till en TRX850. 

-"vad är det för reg-nummer" frågade killen bakom disken. 
Måste du ha regnummer för att ta fram olja och ett oljefilter undrade jag. 
-"ja, så att jag enkelt får fram vad det är för hojmodell". 
Men det sa jag ju nyss, TRX850!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar