torsdag 28 maj 2020

Sidospår

Gjorde en enkel layout på fronten till den stereo-rörförstärkare jag bygger om.


Provstansade hål i provbit för att kolla passformen till VU-mätare. Hade en 35mm hålpunch för köksblandare men det blir inte riktigt bra eftersom mätarna är 34mm.

Här får jag nog sätta "passaren på" för jag tänker fanimej inte betala 500 spänn för en punch för två hål.

Provlackade provbiten. Det blir som jag tänkt mig.

Men sen hamnade jag på ett sidospår. Kollade efter tiden på klockan i skjulet. Tiden stannade för över ett år sedan. Pga batterihaveri.


Efter det gick det en aning över styr.
Rotade i skrotlådan och bland nyinförskaffad elektronik på eBay. Byggde ihop en batterieliminator modell overkill.


Så nu går tiden.


Kanske jag skulle ha byggt in en batteribackup?! Vem vet det kanske blir en version 2.0 efter nästa spänningsavbrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar