fredag 23 april 2021

Vaxad

Beslöt att det kanske ändå var läge att gå och vaccinera mig, frun är det och hon jobbar med dom som är testade positiva, vissa för andra ggn. Larmrubriker i tidningarna och domedagspredikningar i TV. T.o.m. Bitterpitten är drabbad och varnar för hitintills okändra biverkningar.

Såg i förrgår att dom nu hade sänkt åldersgränsen så att jag rymdes med, just och just. Laddade ner appen i telefonen och kollade några ggr igår. Hittade en ledig tid idag så jag slog till.

 
Ser man till möjliga biverkningar (angivna ovan) så tycker jag att minst 50% av dem passar in varje morgon, ifall jag känner efter, så man kan ju få idéer.  Liknande symptom som den verkliga pesten verkar kunna ge, enligt vad jag hört. Nästa dos om 6 veckor, ungefär.

Frågade vad dom vanligaste biverkningarna kunde vara? - "ont i armen och trötthet". Även det passar in  sedan tidigare. Hoppas jag klarar mig undan med det.

För övrigt har det inkommit lite fler besikningserbjudanden sedan jag skrev om det förra ggn. Nu börjar dom locka med rabatterbjudande också. Undrar ifall det kommer ännu bättre erbjudanden bara man väntar lite längre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar