fredag 4 mars 2022

Prepper?

Kan man kallas Prepper när man skaftat om  och vässt några yxor? Ja och så bytte jag batterier i min transistorradio i verkstaden.


Igår såg jag riktiga preppers när jag var till b-tema. I entrén mötte jag flera som rullade ut kundvagnar lastade med jerrykanistrar. 

Så dyrt som bränslet blivit har man väl  knappt råd att hamsta diesel... och det där med elbil har jag nu börjat omvärdera.

Väl inne hamnade jag bredvid två kvinnor som såg ut att urungligt kommit från mellanöstern. Dom verkade rätt stressade som om dom varit med förut. Deras kundvagn var fylld till råge med gasolkök med engångsgasflaskor, lysfotogen, t-sprit mm och till och med gasmasker. 

Blev lite inspirerad så jag köpte med mig en flaska lysfotogen. Tänkte se ifall jag kan få fyr på någon av mina fotogenlyktor i helgen.

Ja och så fick grabben, i går, inkallelse till mönstring i Finland i höst. Han verkar måttligt intressserad och drog inte på munnen när jag undrade ifall det inte kunde vara intressant att öva CS IRL i de finländska skogarna i stället för på datorn.

2 kommentarer:

  1. Nu fick jag dåligt samvete. Självklart måste en riktig prepper fixa yxorna.Ska genast fixa mina. Annars litar jag ganska mycket på min vedspis som jag eldar i varje dag. 3 fulla Vedvagnar står redo att kapas och klyvas i vår.
    Klart grabben måste bli en man i Finska skogarna :)

    SvaraRadera
  2. Jo, i vedspisen eldar även jag för att stötta luftvärmepumpen när temperaturen kryper neråt och emellanåt för trevnad.
    Eftersom vintern varit mild har jag fortfarande en lastpall björkved kvar så den biten reder sig nog ifall det inte blir atomvinter.

    SvaraRadera