tisdag 22 mars 2022

Rejäl pjäs

Häromkvällen hördes en Kattuggla i närheten. 

Tidigare häckade en i det ruttna träd jag blev tvungen att avlägsna när friggeboden skulle byggas. Fick nu för mig att bygga holk och försöka locka hit en på nytt, så jag fixade material till en holk, med de av Länsstyrelsen angivna måtten.

För att eliminera ett kapsnitt så tyckte jag mig hittat en finurlig lösning.

 
Men det gick inte som på Strömsö.

I den här bilden ser du kanske bättre vad som gick snett.

 
Det blev två högergavlar. Men det var snabbt åtgärdat, och ingen han se det.

Nu när den börjar ta form ser man verkligen hur stor den är, ca 300x305x800

Och jag som hade tänkt smyga upp den i ett räd på grannens tomt. Kanske ifall den kamouflagemålas först.

Edit

Kvarstår att sätta på lite takpapp, kanske något för fastsättning samt kamouflage. Ang placering undrar jag ifall det alls är bra att placera den i närheten av dom småfågelholkar jag satt upp.



2 kommentarer:

  1. Grogg, storfåglarnas vän?

    SvaraRadera
  2. Jag börjar ångra mig. Kan det förresten vara kattugglan som for iväg med Zigge, ungarnas första dvärgvädurskanin. Den lämnades obevakad utomhus, i en inhägnad, en kort stund och så var den borta.

    SvaraRadera