torsdag 9 juli 2020

Ånej

Tog tag i ett gammalt projekt, BBQ smokern, som stannade av när jag upptäckte att tunnan var galvad på insidan.


Klistrade igen luckan med sanitetssilikon och fyllde den med vatten. Hittade en liter målarsoda och en modifierad laddare.

Sen så saknade jag en anod för avrostningen. Åkte till skroten för att endast köpa en bit galler.

Det sket sig. Hittade även ett lämpligt galler till eldlådan, men, så hittade jag en gammal svetsinverter. Nu har jag ytterligare ett projekt.


Drog igånga avzinkning/avrostning. Spänningsaggregatet levererar endast 2A, detta kommer att ta tid.


När frun, som sköter gräsklippningen, fyllde på bensin så frågade jag ifall hon kollat oljan. Gräsklipparen är ju 15år. Sådant visste hon inget om så jag kände mig manad att berätta om damen och 710 korken. Och förevisa hur den används.

Det visade sig att det var lika dåligt med olja i den som det brukar vara i motorcyklarna. Men nu kommer det att gå av bara den


Notera. Oljan utlovas vara racingolja på tre språk men på finska benämns den  motorcykelolja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar