torsdag 16 juli 2020

Ren tur

Åkte till skroten för att leta svetskablar till invertersvetsen.

Naturligtvis fanns inga kablar men jag letade runt efter annat matnyttig och helt plötsligt fanns kablarna där. Det kom in en kille och dumpade 2st 5 meters svetskablar. Vilken röta.


På hemvägen åkte jag förbi Jula och fixade jordklämma och elektrodhållare samt svetselektroder. biltemas elektrodhållare hade varit halva priset men jag tyckte denna verkade bättre. 
Det börjar dra i väg kostnadsmässigt. Nu har jag redan investerat 370kr, i reda pengar i svetsen, totalt inklusive inköpet av svetsen.

Nu skall jag få tag i en polare som har kabelskor och klämverktyg för sådant.

Sen saknas en förskruvning (trasig) så jag bad om två varuprov från en försäljare jag känner. Få se ifall han skickar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar