lördag 4 december 2021

Krimskrams

Eller kvalitet? Kanske 50-50?

Köpte lite begagnade verktyg på skroten.

Den tysktillverkade Whitworth gängfilen tyckte jag var ett riktigt fynd. Noname tången kan vara bra och ha, kanske. Torxmejseln kompletterar min uppsättning. Gedore nyckeln köptes för namnet. 

Sievert-verktyget för att justera slipstenar vet jag inte vad kallas. /Edit Slipskiveavrivare Edit/

Passaren vet jag inte riktig vad jag skall ha den till, reserv? Korta mejslar har jag inte sedan tidigare. 

Sedan en noname stöthyvel och en Stanley hyvel som blir trevliga renoveringsobjekt. Och sist, utanför bild, ett fint Sandvik skölpjärn.

Hela kalaser gick loss på 15kr, det kan jag leva med.

Gedore nyckeln pryder sin plats, uppe till höger, bland övriga uddanycklar.



2 kommentarer:

  1. ser att det finns en pedalnyckel i sammlingen oxå va ett tag sen jag såg en sån

    SvaraRadera
  2. I ärlighetens namn visste jag inte dess ändamål när jag hittade den på loppis. Sen dess har jag fått användning för den en gång.

    SvaraRadera