fredag 31 december 2021

Sista rycket

Såhär inför nya året tyckte jag att lite uppmjukning av axlarna kunde var på sin plats. Dvs dags att fila lite.

Tog yxkadavret (sista bilden i föregående inlägg) och bearberade den utsvampade klacken. Först med vinkelslip.

 

Sedan började jag fila för hand, med mina dåliga filar. (undrar vilket fabrikat av filar man skall köpa nu när det skall uppgraderas). Tog mig en kvart - 20 minuter bara att fila klacken någorlunda slät.

Nu är jag nästan klar med 120 slipduken. Konstaterade i ett tidigt läge att ifall jag slipar bort alla smidesdefekter och gravrostgropar så blir det inget kvar av yxhuvudet.


Men nu skjuter jag upp färdigställandet till nästa år, åtminstone.

Kollade upp Hults Bruks hemsida. Märkligt att dom har en .se domän men endast på engelska.

Gott nytt år på er !

 /Edit
Dröjde mer än  12h innan jag fick tillbaka känseln i tummen, kontorshänder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar