Efter juluppehållet gjordes en nystart på mitt nya liv, kodnamn Beach 2013.
Tyvärr hade julens frossande lyft mig över fetmagräns-BMI med 0,1kg. Nu är jag officiellt över den gräns där försäkringsboagen vägrar att teckna livförsäkring. Bästa att hålla sig vi liv då...
Hur kunde det gå såhär?
92,1kg and still counting.
torsdag 31 januari 2013
tisdag 29 januari 2013
måndag 28 januari 2013
söndag 27 januari 2013
Röd-isch
Besökte idag MC-mässan, som jag tyckte (i motsats till kommentarer jag läst) att var riktigt bra.
En av höjdpunkterna var den CR750 som MC Collection hade i sin monter. Till min förskräckelse överstämde inte färgen med den rödorange nyans jag uppfattat att Team Hansen använde, alltså gräsklipparorange.
För många år sedan gjorde jag en noggrann efterforskning angående den exakta nyansen, i vilken Team Hansen's CR450:or var lackerade. Utgående från utsagor från själve Bob Hansen och nuvarande managern för Tem Hansen Honda, Terry Naughtin, fick jag fram ett färgprov som sedan via Akzo Nobel omvandlades till vetenskaplig färgkod.
Antingen är hela min efterforskning värdelös eller så lackerades inte alla CR750:or i samma nyans. Dessutom var ju denna lackerad i någon sorts metal flake, eller åtminstone på silver (flake) botten.
Å andra sidan, CR450 lackades i USA i ett "garage" och CR750 lackades i Japan i en fabrik så varför skulle det vara samma nyans eller likna överhuvudtaget?
En av höjdpunkterna var den CR750 som MC Collection hade i sin monter. Till min förskräckelse överstämde inte färgen med den rödorange nyans jag uppfattat att Team Hansen använde, alltså gräsklipparorange.
För många år sedan gjorde jag en noggrann efterforskning angående den exakta nyansen, i vilken Team Hansen's CR450:or var lackerade. Utgående från utsagor från själve Bob Hansen och nuvarande managern för Tem Hansen Honda, Terry Naughtin, fick jag fram ett färgprov som sedan via Akzo Nobel omvandlades till vetenskaplig färgkod.
Antingen är hela min efterforskning värdelös eller så lackerades inte alla CR750:or i samma nyans. Dessutom var ju denna lackerad i någon sorts metal flake, eller åtminstone på silver (flake) botten.
Å andra sidan, CR450 lackades i USA i ett "garage" och CR750 lackades i Japan i en fabrik så varför skulle det vara samma nyans eller likna överhuvudtaget?
tisdag 22 januari 2013
söndag 20 januari 2013
Screw it
Försökte fota bakbromsskivan med de nya skruvarna. Gick inte speciellt bra, eller hur?
Tanken var att visa mina nya dyra fina rosfria skruvar, vilka kom i paket från USA häromdagen.
Ett par dagar tidigare kom mitt paket med W3/16 skruvarna (till flottörhusen) från England.
Nu har jag börjat tvivla på att rostfritt duger till att hålla fast bromsskivan och då blir jag tvungen att beställa nya i svartoxiderat stål.
Tanken var att visa mina nya dyra fina rosfria skruvar, vilka kom i paket från USA häromdagen.
Ett par dagar tidigare kom mitt paket med W3/16 skruvarna (till flottörhusen) från England.
Nu har jag börjat tvivla på att rostfritt duger till att hålla fast bromsskivan och då blir jag tvungen att beställa nya i svartoxiderat stål.
lördag 19 januari 2013
Det kom ett paket
Tomten hade visst missat ett paket så han skickade det via posten. Förmodar att det var därför det kom sent.
Paketet innehöll både hårda och mjuka klappar, åt hela familjen.
Själv lade jag beslag på två saker.
K-G Ohlin's senaste bok om bl.a. spritsmuggligen i Finland under förbudstiden. Kan nämna att jag har så gott som alla av denne författares alster. Den ena boken mer intressant än den andra.
Se http://www.multi.fi/~olimex/ för andra av hans böcker
Gammal oanvänd kortlek.
Att den är någotsånär gammal baserar jag på trycket på framsidan. Baksidan är mera "neutral" enligt nutida PK-normer.
Paketet innehöll både hårda och mjuka klappar, åt hela familjen.
Själv lade jag beslag på två saker.
K-G Ohlin's senaste bok om bl.a. spritsmuggligen i Finland under förbudstiden. Kan nämna att jag har så gott som alla av denne författares alster. Den ena boken mer intressant än den andra.
Gammal oanvänd kortlek.
Att den är någotsånär gammal baserar jag på trycket på framsidan. Baksidan är mera "neutral" enligt nutida PK-normer.
Framsida |
Baksida |
Undrar vad kortspelet Svarte Petter heter nufötiden, ifall det överhuvudtaget existerar.
Så till en association som flashade.
För en tid sedan bad ungarna mig att spela Den försvunna diamanten, vilket visade sig vara en omdöpt "nyversion" av Afrikas Stjärna. Undrar varför spelet heter så i Sverige. I Finland där spelet lanserades 1951 heter det, mig veterligen, fortfarande Afrikas Stjärna!?
Hur som helst tycker jag att Afrikas Stjärna är ett namn med mera "mystik och äventyr", ja ni vet kanske vad jag menar. Dessutom var spelet, som jag kommer ihåg det mycket mera påkostat och gediget i utförandet.
Trafikvett
Hur kommer det sig att vissa börjar krypköra på, 70 väg, redan ca 100m innan trafikljus som står på rött. Ännu värre när idioten stannar 10m från framförvarande bil. När sedan 10 bilar stannat bakom så kör idioten fram till trafikljuset då är det bilen bakom som står med Svarte Petter, tills den kör fram osv..
Dessutom tänker dom inte på att dom kanske blockerar för någon som skall gruppera till vänster där trafikljuset redan står på grönt. Grädde på moset är när det sedan går i 40-50 på 70 väg mellan trafikljusen.
Nog om det, enda man kan göra är att bita ihop, tuta och visa fulfingret eller bryta ihop.
Så något helt annat.
Undrar ifall utländska beskickningar och ambassader direktimporterar sina Mercedes från Tyskland har flera ggr noterat att sådan bilar inte verkar ha någon halvljusautomatik... Däremot visste iaf denna att man inte blinkar in i rondell samt att man blinkar ut.
Dessutom tänker dom inte på att dom kanske blockerar för någon som skall gruppera till vänster där trafikljuset redan står på grönt. Grädde på moset är när det sedan går i 40-50 på 70 väg mellan trafikljusen.
Nog om det, enda man kan göra är att bita ihop, tuta och visa fulfingret eller bryta ihop.
Så något helt annat.
Undrar ifall utländska beskickningar och ambassader direktimporterar sina Mercedes från Tyskland har flera ggr noterat att sådan bilar inte verkar ha någon halvljusautomatik... Däremot visste iaf denna att man inte blinkar in i rondell samt att man blinkar ut.
Tjuv
Upptäckte nyss att det är en tjuv i huset. Undrar hur mycket denna energitjuv kostat mig per vinter.
Säg att ett nytt fönster med 2+1 glas, i träram och med äkta spröjs kostar 12 loppor + frakt och arbetskostnader så lär det dröja ett par år innan energförlusten är hemräknad.
Å andra sidan har vi ju inneklimatet. Då främst kallraset med medföljande blåfrusna tår.
EDIT
Eftera att det blivit varmare utomhus kollades temperaturen vid fönstret. Skall även nämnas att luftvärmepumpen i samma rum står inställd på 23 grader!
Å andra sidan har vi ju inneklimatet. Då främst kallraset med medföljande blåfrusna tår.
EDIT
Eftera att det blivit varmare utomhus kollades temperaturen vid fönstret. Skall även nämnas att luftvärmepumpen i samma rum står inställd på 23 grader!
fredag 18 januari 2013
Gasare
Mina POSA förgasare
Funktionen hos en sådan är inte mycket mer än en vajermanövrerad bensinkran, se nedanstående animation.
Den består i stort sett endast av en rektanglärt luftspjäll med ett hål i och "nålen" är inte konisk utan är en rund mässingsstång som är snedskuren på ena sidan och löper i ett mässingsrör som matas direkt från bensintanken.
Inte ens flottörhus finns det och vid stoppad motor är det nog bäst att stänga bensinkranen.
Justering av blandningsförhållande.
Det märkliga är att dessa tingestar använts och förmodligen fortfarande används som förgasare åt enkla flygplan som använder VW-motorer.
HJÄLP. Skulle, mot förmodan, någon som läser detta ha extra nålar och/eller ett nålsäte passande till den större modellen av förgasare (26), 29, 32 eller framför allt 35mm så är jag intresserad. Hel förgasare kan oxå vara intressant.
För den som är inresserad så finns patentet på http://www.google.com/patents?id=19J7AAAAEBAJ&printsec=abstract&zoom=4&hl=sv#v=onepage&q&f=false
Vad kan jag säga, bättre bilder har min telefon tagit.
Funktionen hos en sådan är inte mycket mer än en vajermanövrerad bensinkran, se nedanstående animation.
Den består i stort sett endast av en rektanglärt luftspjäll med ett hål i och "nålen" är inte konisk utan är en rund mässingsstång som är snedskuren på ena sidan och löper i ett mässingsrör som matas direkt från bensintanken.
Inte ens flottörhus finns det och vid stoppad motor är det nog bäst att stänga bensinkranen.
Justering av blandningsförhållande.
Det märkliga är att dessa tingestar använts och förmodligen fortfarande används som förgasare åt enkla flygplan som använder VW-motorer.
HJÄLP. Skulle, mot förmodan, någon som läser detta ha extra nålar och/eller ett nålsäte passande till den större modellen av förgasare (26), 29, 32 eller framför allt 35mm så är jag intresserad. Hel förgasare kan oxå vara intressant.
För den som är inresserad så finns patentet på http://www.google.com/patents?id=19J7AAAAEBAJ&printsec=abstract&zoom=4&hl=sv#v=onepage&q&f=false
Imported
Sist och slutligen är bakskärmen hemma.
Idag fick jag svar på min omprövning av importavgiften: "du kan nu hämta ut ditt paket nu, till reducerat pris". Ingen ytterligare info gavs om hur man räknat eller vad den nya kostnaden var.
Men väl framme vid posten visade det sig att den slutliga kostnaden hamnade inom det jag anser vara rimligt (500sek).
Med i paketet fanns den ursprungliga "beräkningen". Undra ifall dom fuktar fingret eller ifall dom bara går på magkänsla... Vad baserade dom momsen på i första hand (nedan)?
Räknar man baklänges på den momsen får man ju fram ett inköpspris + frakt till ca 3960 sek!!!
Dvs. nästan TRE gånger den verkliga kostnaden 1398,45 vilket säljaren nogsamt hade angivit på paketet..
Och innehållet då...
torsdag 17 januari 2013
Kokare
Sketans dyngkokare!
Efter att man gått och hulkat en dag så tar det ett par dagar att få bort lukten. Ja inte ur kläderna utan ur näsan och fingrarna. Även om man undviker att doppa händerna så förmodar jag att svavelsulfiden eller vad det nu är, tränger in och sätter sig.
Tänk att jobba heltid på avloppsverk. Förmodar att man vänjer sig, men jag kan garantera att alla andra noterar den sura lukten.
Efter att man gått och hulkat en dag så tar det ett par dagar att få bort lukten. Ja inte ur kläderna utan ur näsan och fingrarna. Även om man undviker att doppa händerna så förmodar jag att svavelsulfiden eller vad det nu är, tränger in och sätter sig.
Tänk att jobba heltid på avloppsverk. Förmodar att man vänjer sig, men jag kan garantera att alla andra noterar den sura lukten.
tisdag 15 januari 2013
Tiden går
Vart tar tiden vägen. Sitter och lyssnar på gamla Eldorado inspelningar på http://www.radiogodis.se/eldorado_alinge.htm samtidigt som jag sneglar på kontorsväggen. Vill inte säga att jag stirrar in i väggen ...
På väggen finns ett diplom jag av någon outgrundlig anledning satt upp, jag var väl stolt? Årtalet är 1998!
Som av en händelse står det Eldorado på diplomet oxå. Sponsor till evenemanget är Sportfiske Eldorado, sedan länge konkursat. Av konkurförvaltaren fick jag köpa den Redington flugfiskespöbyggsats som jag tidigare redovisat (?) även om någon annan bett honom sätta undan den. Money talks!
På väggen finns ett diplom jag av någon outgrundlig anledning satt upp, jag var väl stolt? Årtalet är 1998!
Som av en händelse står det Eldorado på diplomet oxå. Sponsor till evenemanget är Sportfiske Eldorado, sedan länge konkursat. Av konkurförvaltaren fick jag köpa den Redington flugfiskespöbyggsats som jag tidigare redovisat (?) även om någon annan bett honom sätta undan den. Money talks!
Kursen är inte den första, i sitt slag, jag deltagit i. Ett par år tidigare var jag anmäld till en kurs som genomfördes ute på gården/gräsmattan framför Sjöhistoriska Museet.
I samma regi som kastkursen på diplomet genomfördes senare även ett par kurser i flugbindning, med den entusiastiske Lennarth som instruktör. Inte de heller de första kursena i sitt slag, jag deltog i.
Nuförtiden binds det inga flugor, även om bindstäd, trådar, tuppnackar och diverse material ännu finns kvar. På grund av diverse orsaker förlitar jag mig numera på fiskepolarens idoga flugbindande samt köpeflugor. Var det bättre förr? Ja just nu känns det så.
söndag 13 januari 2013
Project day 2 part 2
Efter tillverkning av packningar konstaterade vi att den som filat i insugsröret inte hade filat tillräckligt i luftfiltret.
Så här såg det ut innan jag justerade hålet och demontera choken.
Eftersom halva luftfiltret saknades tillverkades ett "sportfilter"
Nu håller vi som bäst på och slaktar elsystemet, bit för bit. Får se hur myckt som blir kvar.
Hastighetsmätare är speciellt intressant. En varvräknare kalibrerad i mph. Undrar hur exakt en sådan är och ifall vi skall behålla den och byta skala till km/h. Nå, vi ska väl se ifall det är liv i motorn först.
Hade inte varit för att avsaknaden av dragstart så hade hela elsystemet skrotats. Förutom dödarknappen då men den kanske räknas till tändsystemet
Project day 2 part 1
Kinamotons kinahjullager är slut och sitter inte speciellt bra fast heller. Loctite fäster nya lager i hjulen.
Förgasaren öppnar jag inte, ännu. Nya packningar mellan förgasare och insugsrör samt cylimder.
Antingen har det suttit en större förgasare eller så har någon saboterat insugsröret helt i onödan
Antingen har det suttit en större förgasare eller så har någon saboterat insugsröret helt i onödan
Project exploded
Letade info, tänkte mest kolla upp vad en motor går loss på, IFALL
Just den 49cc motorn från Mitsubishi det handlar om i detta fall ligger på runt $170 + frakt.
Så här, ungefär, skall 49cc Mitsubischimotorn se ut. Dessutom ser jag vad som saknas, dragstarten (går inte att montera heller pga axelskadan)
och här i delar
Hela hojen i delar
Just den 49cc motorn från Mitsubishi det handlar om i detta fall ligger på runt $170 + frakt.
Så här, ungefär, skall 49cc Mitsubischimotorn se ut. Dessutom ser jag vad som saknas, dragstarten (går inte att montera heller pga axelskadan)
och här i delar
Hela hojen i delar
lördag 12 januari 2013
Projectstart
Tamme tusan, han dök up :D
Eftersom kåpan svarvades av aluminium var det som vanligt frestande att högglanspolera men denna gång motstod jag frestelsen ;)
Först skruvade vi ihop ett stativ av spillvirke, med hjul från en kontorsstol, att ställa hojen på.
Medan sonen demonterade bakhjulet med punktering startade jag med startmotorn, där ett av kolen var lossrivet, dvs. saknades.
Så fick jag slutgiltligen nytta av det uttjänta kolet jag sparade från renoveringen av före detta tvättmaskinsmotorn. Ja i tvättmaskinen sitter en ny men jag kunde ju bara inte kasta motorn.
(motorn fickt nytt liv i annan skepnad, kanske tar upp det någongång)
1, 2, & 3 så har man ett kol, lite mjukare än de tre andra men bör fungera fint ändå.
Statorn putsad och nya kolet monterat. Såg nyss att jag nog skall tighta upp kolhållarna en aning.
Med ett halvdant 4Ah batteri, istället för det stipulerade 9Ah och med stiftet uttaget, orkade startmotorn dra runt. Får se hur det reagerar i skarpt läge.
Kåpan till startmotorn saknades så det blev en snabbis i svarven.
Hade jag tänkt till lite hade jag gjort ytterdiametern en eller två millimeter större så hade det räckt med vanliga brickor att klämma fast det med. Nu blir jag tvungen att bocka till ett par plåtar.
Project
Snubblade över vad jag tänkte kunde vara ett lämpligt far&son projekt, häromdagen.
Och nej, jag betalade inget för skrotet. Man kan väl säga att summan av skrotet är konstant - körde ett lass till återvinningsstationen men hade med mig ungefär lika mycket tillbaka.
Presenterade ide'en för sonen och fick mycket diplomatiskt svar.
- "Jag är inte intresserad av motorcyklar, så mycket".
Får väl nöta på, det kommer hoppeligen. Han måste väl ta paus från datorn någon gång.
Så hiskeligt mycket kraft och pengar hade jag väl inte tänkt satsa. Man kan ju köpa en ny för ett par lappar. Går det att få ordning på den kombinerade startmotorn/generatorn(?) och motorn visar livstecken så forsätter vi annars returnerar jag den.
Förutom att startmotorn ser ut att ha "exploderat" och att någon gjort åverkan på rotoraxeln (förstörd axelände o. gänga) så finns det en hel del att kolla på vad gäller det övriga elsystemet. Kåpan som skall rikta luften från fläkten på cylindern saknas men det kan man säker smida till av någon alu-plåt ifall vi kommer så långt.
Undrar ifall man kan få reda på vad för sorts (Kina-)motor det är och var man kan hitta en hittar en manual.
Eftersom jag inte är insatt i minimotonichen så undrar jag varför man gjort fotpinnarna vikbara, frammåt
Och nej, jag betalade inget för skrotet. Man kan väl säga att summan av skrotet är konstant - körde ett lass till återvinningsstationen men hade med mig ungefär lika mycket tillbaka.
Presenterade ide'en för sonen och fick mycket diplomatiskt svar.
- "Jag är inte intresserad av motorcyklar, så mycket".
Får väl nöta på, det kommer hoppeligen. Han måste väl ta paus från datorn någon gång.
Så hiskeligt mycket kraft och pengar hade jag väl inte tänkt satsa. Man kan ju köpa en ny för ett par lappar. Går det att få ordning på den kombinerade startmotorn/generatorn(?) och motorn visar livstecken så forsätter vi annars returnerar jag den.
Förutom att startmotorn ser ut att ha "exploderat" och att någon gjort åverkan på rotoraxeln (förstörd axelände o. gänga) så finns det en hel del att kolla på vad gäller det övriga elsystemet. Kåpan som skall rikta luften från fläkten på cylindern saknas men det kan man säker smida till av någon alu-plåt ifall vi kommer så långt.
Undrar ifall man kan få reda på vad för sorts (Kina-)motor det är och var man kan hitta en hittar en manual.
Eftersom jag inte är insatt i minimotonichen så undrar jag varför man gjort fotpinnarna vikbara, frammåt
fredag 11 januari 2013
Kvällslektyr
Enligt texten på baksidan "... vänder sig i första hand till alla som står i begrepp att lära sig köra motorcykel." CHECK
Motorcykeln på bild kan det vara lite värre att få tag på...
onsdag 9 januari 2013
Import
Så fick jag äntligen då min efterlängtade, nytillverkade, ribbade bakskärm till projektet, NÄSTAN
Har inte hämtat ut den ännu så jag hoppas att det inte blir mera bakslag är hittills. Paketet fastnade i tullen och dom slog på sitt ockerpris en sk. "importavgift". Nu var jag ju mentalt förberedd men det svider ju ändå.
Betalar man $149,99 + $54,70 i frakt (=1398,45sek) så kan man ju tycka att ett påslag på 81% i importavgift är rena rama ockerpriset. Får se ifall avsändaren övervärderat / skrivit fel när han angett värdet på paketets innehåll.
Vad gäller värdet (ink. frakt) så ligger det ju hela 1kr och 55öre under gränsvärdet på 1400 sek, under vilken ingen tullavgift skall utgå. Momsen bör ju bli 349,61 sek och postens hantering ca 150 sek så en 500-ing är väl skäligt enligt rådande lagar och förordningar.
En skivelse angående omprövning av importavgiften är nu inmailad med bilagor till posten i Malmö.
Braohauppgifter
Har inte hämtat ut den ännu så jag hoppas att det inte blir mera bakslag är hittills. Paketet fastnade i tullen och dom slog på sitt ockerpris en sk. "importavgift". Nu var jag ju mentalt förberedd men det svider ju ändå.
Betalar man $149,99 + $54,70 i frakt (=1398,45sek) så kan man ju tycka att ett påslag på 81% i importavgift är rena rama ockerpriset. Får se ifall avsändaren övervärderat / skrivit fel när han angett värdet på paketets innehåll.
Vad gäller värdet (ink. frakt) så ligger det ju hela 1kr och 55öre under gränsvärdet på 1400 sek, under vilken ingen tullavgift skall utgå. Momsen bör ju bli 349,61 sek och postens hantering ca 150 sek så en 500-ing är väl skäligt enligt rådande lagar och förordningar.
En skivelse angående omprövning av importavgiften är nu inmailad med bilagor till posten i Malmö.
Braohauppgifter
ZZ
ZZ TOP eller tse-tse-tåp som finnen skulle ha sagt såg jag först gången på Söderstadion 8:e Juni 1991, faktiskt enda gången jag satt min fot där. Av någon konstig anledning grundades det med Southern Comfort på någon sylta på Götgatsbacken.
Kompisen smugglade in en drös av portionssupar i skaften på sina boots. Såpass många att han blev tvungen att åka innan koncerten började.
Rubrik i Expressen, dagen efter.
Vad gjorde det att några hundra klagade (boende runtomkring) när 14000 hade roligt.
Kompisen smugglade in en drös av portionssupar i skaften på sina boots. Såpass många att han blev tvungen att åka innan koncerten började.
Rubrik i Expressen, dagen efter.
Vad gjorde det att några hundra klagade (boende runtomkring) när 14000 hade roligt.
tisdag 8 januari 2013
Garage
Joe's Garage, say no more.
Hade jag hittat någon annan Zappa som jag gillat tillnärmelsevis lika bra så hade det varit skoj.
Just nämnda kassettband är så nött att det blir bandbrott nu som då. Jag blir nog tvungen att börja spela den på CD härefter.
För den som behöver en närmare presentation om rockoperan, föreslår jag en snabbtitt på wikipedia
Hade jag hittat någon annan Zappa som jag gillat tillnärmelsevis lika bra så hade det varit skoj.
Just nämnda kassettband är så nött att det blir bandbrott nu som då. Jag blir nog tvungen att börja spela den på CD härefter.
För den som behöver en närmare presentation om rockoperan, föreslår jag en snabbtitt på wikipedia
måndag 7 januari 2013
Position
Är du kvinna, lagd åt det bohemiska hållet och vill bo pitoreskt med sjöutsikt så ska du söka dig till Köpenhamn.
Där i ett samhälle i samhället finns en position lediganslagen (se skylt vid dörren), vänta inte utan slå till på en gång.
Möt våren i Danmark!
Där i ett samhälle i samhället finns en position lediganslagen (se skylt vid dörren), vänta inte utan slå till på en gång.
Möt våren i Danmark!
Länge sedan
I "landet längesedan" var Stive Miller Band en favorit, det var då innan The Joker fick ett uppsving iom. Levis reklamen, t.o.m innan den fruktansvärda discodängan.
Såg en gång en "dokumentär" där Steve Miller intervjuade John Fogherty på en baseball läktare.
Undrar varför den intervjun ska vara så omöjlig att hitta samt undrar i vilket program det var?
Såg en gång en "dokumentär" där Steve Miller intervjuade John Fogherty på en baseball läktare.
Undrar varför den intervjun ska vara så omöjlig att hitta samt undrar i vilket program det var?
söndag 6 januari 2013
Kamp
Vid gårdagens besök på The Dubliner hörde jag en låt som jag reagerade på, On To Dublin In The Green eller The Merry Ploughboy som den väl egentligen heter.
Berodde låtvalet på det aktuella läget på Nordirland eller? Vissa skulle förmodligen anse låten provocerande.
Här framförd av ett favoritband från Irland, The Dubliners.
Annars är det en annan låt som är favoritlåt med dem: Seven Drunken Nights
Berodde låtvalet på det aktuella läget på Nordirland eller? Vissa skulle förmodligen anse låten provocerande.
Här framförd av ett favoritband från Irland, The Dubliners.
Annars är det en annan låt som är favoritlåt med dem: Seven Drunken Nights
Kanadick
Killen jag såg den 12:e Augusti 1995 på Sjöhistoriska Museet. Han till och med drog av ett par solon med förbandet Pearl Jam så att endast 2 av 6 strängar var hela när han var klar.
Det bästa Unplugged som visades. Här används lite finurlig rekvisita. Alltså inte som avsnittet med "the Boss" som drog av en låt på lådan och sedan pluggade in elguran.
Här med Like A Hurricane på tramporgel
Harvest Moon med piassavakvast
I Helpless ser vi Nils Lofgren på dragspel. Just Lofgren lär jag återkomma till
Som backing vocals ser vi bl.a. Niel's halvsyster Agnes Young
Extra info:
Som dom flesta vet så var det Niels låt Southern Man om rasism i södern och Alabama som triggade Lynyrd Skynyrd att skriva Sweet Home Alabama
Det bästa Unplugged som visades. Här används lite finurlig rekvisita. Alltså inte som avsnittet med "the Boss" som drog av en låt på lådan och sedan pluggade in elguran.
Här med Like A Hurricane på tramporgel
Harvest Moon med piassavakvast
I Helpless ser vi Nils Lofgren på dragspel. Just Lofgren lär jag återkomma till
Som backing vocals ser vi bl.a. Niel's halvsyster Agnes Young
Extra info:
Som dom flesta vet så var det Niels låt Southern Man om rasism i södern och Alabama som triggade Lynyrd Skynyrd att skriva Sweet Home Alabama
lördag 5 januari 2013
Slumming
Som före detta Lugnet i Hammarbyhamnen x 5.
Jäkla sophög, sen kan dom försöka romantisera och prata om hippiekollektiv. Som ett permanentat lodishusvagnsläger.
Jäkla sophög, sen kan dom försöka romantisera och prata om hippiekollektiv. Som ett permanentat lodishusvagnsläger.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)