Ibland blir det inte som man tänk sig.
Men jag fick ju gjort lite annat i stället.
Brevkurs i 8 delar, från 1964
Ibland blir det inte som man tänk sig.
Men jag fick ju gjort lite annat i stället.
Brevkurs i 8 delar, från 1964
Frun kom in och sade: -"flaggastången har fallit ner",
Så illa var det nu inte men etta flaggfästet har lossat och flagglinans ena ände sitter nu uppe i flaggstångsknoppen
Nu måste det till lite innovativt tänkande, ifall man inte vill ta ner hel flaggstången.
Jag har en idé... men den tar jag tag i någon annan dag.
/Edit
Första gången något liknande hänt mig.
Å jag har "vimplat" året runt i 20år. Men detta var min första, å sista, b-tema-vimpel.
Letade reda på fler bromssköldar.
Hittade en CB450 fram
Men kom inte riktigt någon vart med den.
Hittade en CB450 bak. Till den hittade jag iaf bromsskor men ingen kam. Dessutom är den modifierad för vajer och de delarna har gått o gömt sig.
Tänkte nu måste jag börja eliminera dom delat som passar på andra trumbromsar. Tog fram en CB125 framtrumma att jämföra delar med.
Jag verkar ha delar till ytteligare två sådana så nu blev det lite färre delar i brötet, när de sorterades ut.
Får leta vidare.
Fick tillbaka bromsskorna, limmade o justerade. skulle montera och hade ingen aaning om var jag skulle hitta delarna till bromssköldarna. Det var en herrans massa år sedan dom demonterades och intresset sviktade.
Hittade en lovade burk märkt GT750,
Undrar ifall de saknade delarna hamnat bland omgalvade delar?
Hittade en burk.
och en till
Igår gick yxan vidare till nya äventyr. Skrotning eller renovering, har ingen aning. Fick mera i inlösen än jag gav för den så det var en "no brainer".
Nu måste jag bara göra mig av med original, ljuddämpare och framgaffel. Reservmotorn och den baksving och bakhjul som var tänkta att ersätta original samt den nya bakdämparen.
Letade i gömmorna efter en gammal flygplansvarvräknare jag tänkt modifiera.
Hittade i stället ett annat projekt som bromsat, länge. Paketet med bromsbeläggen är daterat 2005.
Dags att ta tag i det nu och lämna in backar o belägg för limning. Dvs köpa lim och limma själv känns ju overkill när det inte är mera än fyra som skall limmas. Dessutom är jag inte så kapabel för närvarande så det är lämplig terapi att åka till lämplig verkstad.
Det är racing-belägg och sådan karriär är inte aktuell längre. Undrar ifall man vågar köra gata med sådana. Finns mycket varningstext bifogad.
Har snöat in på husmanskost. För tillfället experimenterar jag med bruna bönor.
På gång, har kört 2 av tre i elektrolysbad
Mätt strömmen i badet. Initialt 6A som med tiden steg till 9A. Kanske lite i högsta laget ur den ombyggda batteriladdaren. Har inte brytt mig om att bygga in någon strömbegränsning.
Skurade av den i "halvtid" . Nästa ren, ner i badet någon timme.
Här den vänstra oljad och värmebehandlar i 250grader i ugnen, 5ggr.
Pga anledning så går det trögt på projektsidan.
Men engagerade iaf en chaufför förra helgen och åkte på marknad till Västerås. Där var det nerbantat å inget jag riktigt ville ha. Det enda lite intressanta var en gammal MC, men den var av BH märket så den fick st kvar.
Kunde ju inte åka hem tomhänt så det blev ett stopp hos Kjelles prylar i Enköping, där brukar ja alltid hitta något. Denna gång blev det en liten plättpanna, finländska plättar dvs pankakor enligt svensk nomenklatur.