Här i början av veckan hade jag mejlväxling med Schenkers kundservice angående byte av utlämningsställe.
Kan ju tyckas vara ett I-landsproblem men det irriterar mig att man per default skickar paket till ett utlämningsställe som kräver att jag kör in via lokala centrumet. Köar i trafikljus och bilköer, måste leta parkeringsplats i parkeringshus, måste registrera bilen i parkeringsautomat. Ta mig över livligt trafikerad väg samt bussterminal in i centrumet och köa i spelbutik bland alla travspecialister.
Allt detta i stället för att parkera utanför dörren på ett annat utlämningsställe en kilometer bort utan trängsel. Faktiskt närmare, på väg mellan jobb och hemma.
Utan resultat: - "
Utlämningsställe baserar sig på postadress och du måste för varje gång avtala utlämningsställe med den som skickar paketet."
Detta är inte helt enkelt att administrera när man köper en massa grejor på internetauktioner där dom inte heller anger vilken speditör som används. Det har även hänt att paket kommit med annan speditör än den som angivits.
Slutade med att jag skrev vad tycker om deras företag och system.
Idag kom ett paket till samma djävla utlämningsställe som ovan men denna gång via DHL som har ett mycket bättre utlämningsställe närmare där jag bor.
Nu stod det "Till grogg, via xxx Servicepoint". Alltså via utlämningsställe som ligger betydligt närmare och mera tillgängligt än skitstället i Centrum. Var inne där också och frågade vad dom xxxx egentligen håller på med. "paketet har inte varit hos oss utan det har gått direkt till centrum". Här får du nummer till DHL kundservice
Nu skall jag skicka mejl till deras kundservice med.
Häromdagen kom det ett paket via Post Nord till deras vanliga utlämningsställe som placeringsmässigt är helt ok. Problemet med posten är väl än värre för där verkar det ha börjat försvinna paket efter att dom lade till Nord i namnet.
Ja, dom verkar även ha problem att dela ut posten till rätt adress. Vi brukar få "brevväxla" med en annan granne en km bort. Emellanåt får man även lappar i brevlådan "vi försökte nå dig för att leverera paket men ingen var hemma". Vilket är ren lögn i 9 fall av 10. Dom skickar paketet till utlämningsställe och avi med posten.
Tillbaka till paketet. Nu har dom blivit så moderna så dom har en app att installera i telefonen där man kan få fram en elektonisk avi för ombudet att skanna. Så på väg från jobbet åkte jag via och visade upp den elektroniska avin. (det stod i appen att jag behövde visa upp den plus ID-kort).
"Var har du pappersavin, den måste skrivas under", sade juniorbetjäningen. Fick åka utan paket. Nästa dag provade jag på nytt och då gick det bättre. Visade upp den elektroniska varvid dom skannade och skrev ut en pappersavi för mig att underteckna efter att jag visat ID-kort.
Så till något helt annat. Vid förra helgens soptransport hade det smugit med en mördare in i bilen. Idag när jag skulle åka från jobbet upptäckte jag en snirkligt slemmstråk över hela baksätet. Fram under sätet över mattan framme och ett ärevarv över instrumentbrädan. Exempel nedan
Men från återvinningen fick jag en röjsåg, fullt fungerande (ser närapå oanvänd ut) av en kille som menade att han inte hade plats för den hemma...
Och just nu kom en ny avi till samma djävla utlämningsställe, i centrum, som jag besökte för en timme sedan.