måndag 4 februari 2013

Project report

Projectet pågår.

i har nu sanerat bort allt obehövligt ur elsystemet och bytt ut allt som inte klarar det korenska testet:
Dvs. man kopplar hej vilt och slår på spänningen utan att kontrollera inkopplingarna och allt som inte brinner är OK, resten reklamerar man som felaktigt från fabrik.

Nå helt så eländigt var det inte men startreläet och startknappen var defekta och "brann upp". Vad felet var med reläet har jag ingen aning om men det byttes till ett (6V) från en 70-tals Honda 125:a.



Det gamla batteriet som jag försökte motionera igång lyckades korsluta sig självt under förra natten så det blev ett nytt från biltema.

Nya kolet i startmotorn var för mjukt i alla fall och glöder med  ljust röd färg vid startförsök. Startmotorn går för långsamt. Tror inte vi lägger ner mer tid på den, den får utgå den oxå.

Ny dragstart anlände från USA idag. Nu gäller det a lossa startmotorn och tillverka ny centrumbult.



Hjullagren är bytta och limmade. Genomgång av kopplingen samt byte av bromsklossar står i tur. Dessutom måste plasten till den kombinerade cutsen och dummytanken repareras eller förstärkas eftersom den spruckit och en bit saknas.


Och så har vi modifierat forpinnarna så att dom viker sig bakåt istället för framåt. Gamla batterilådan är oxå eliminerad.

Kostnaderna hopar sig:

Bräsleslang x 2 = 60kr
Dragstart = 190kr
MC batteri = 300kr (kan iofs användas till min MC som iaf behövde nytt batteri.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pensionsnedräknaren