onsdag 3 juli 2019

Bit för bit

Fortsatte med gaffelbytet. Modifierade styrlåsinfästningen i övre styrkronan och slipade bort lite överflödig metall på styrhuvudet.


Lite Bengalack på det där så synns det inte ens.

Monterade och testade. 1mm till godo mot kylaren vid fullt styrutslag till vänster. Helt ok.


Började modifiera hjulaxeln men nu behövs en gängtapp på M16x1,5mm kanske även gängsnitt på M18x1,5mm.

Spacers 

Förutom att framhjulet måste centreras mellan gaffelbenen så måste bromsskivona centreras i bromsoken eftersom c-c mellan gaffelbenen är något större än på orginlgaffeln (ca 5mm bredare).

Har sett att det säljs spacers att montera mellan hjul och bromsskivor. Min fundering är: går det inte bara att använda vanliga brickor som spacers. Och i ställer för att använda sex brickor för varje bromsskiva så varför inte använda två bickor för respektive bromsok. Detta har ju samma funktion!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pensionsnedräknaren